Haberler

Makine Mühendisliği Bölüm Başkanımız Dr. Barış Doğru, "2018 European Ricardo Software User Conference" isimli konferansta sunum yapmıştır

Makine Mühendisliği Bölüm Başkanımız Dr. Barış Doğru, 11-12 Eylül 2018 tarihleri arasında Almanya'nın Stuttgart kentinde düzenlenen "2018 European Ricardo Software User Conference" isimli konferansta "Valve Timing Optimisation to Reduce Pollutant Emissions of a Skip Cycle Engine in WAVE" çalışması ile ilgili bir sunum yaparak üniversitemizi temsil etmiştir. Ayrıca Dr. Barış Doğru, Ricardo firmasının günümüz motor ve araç teknolojilerine uyumlu yeni yazılım paketlerinin tanıtıldığı çalıştaylara ve yuvarlak masa toplantılarına katılmıştır. Bu yıl düzenlenen konferansın ana başlıkları taşıt aktarma organlarının simülasyonunda yaşanan mekanik zorluklar, içten yanmalı motorların geleceği ile performans optimizasyonu ve hibrit ve elektrikli taşıtlarda yaşanan son gelişmeler olarak sıralanabilir. Konferansa özellikle otomotiv dünyasının başrol aktörleri olan Ford, Volkswagen, Audi, Ducati Motor ve KTM AG gibi firmaların üst düzey mühendis ve yetkilileri ile dünyanın çeşitli üniversitelerinden gelen öğretim üyeleri katkı vermişlerdir.

"Valve Timing Optimisation to Reduce Pollutant Emissions of a Skip Cycle Engine in WAVE"

Özet:

Sıvı hidrokarbon yakıtlar yüksek enerji yoğunluklarından dolayı günümüzde halen otomobillerde ve enerji tesislerinde geniş kapsamda kullanılmaktadırlar. Yol taşıtları hava kirliliğinin ana kaynağı olarak gösterilmekte olup Avrupa Birliği Yönetmelikleri gibi yasal düzenlemelerle kontrol altında tutularak daha yüksek bir çevre koruması sağlanmaya çalışılmaktadır. Gerek kirletici emisyonları azaltmak gerekse fosil enerji kaynaklarını koruyabilmenin esas çözümü yakıt dönüşüm verimini artırmak, yani yakıtın kimyasal enerjisinden en etkin şekilde yararlı iş elde edebilmektir.
Yoldan ve taşıttan gelen yük talebi azaldığında, gaz kelebeği yüksek yük koşullarına oranla daha az açılır. Gaz kelebeğindeki hava akışının kısıtlanması nedeni ile emme ve egzoz süreçlerindeki pompalama işi (kaybı) artmakta ve dolayısı ile volümetrik verim azalmaktadır. "Çevrim Atlatma Stratejisi", kısmi yük çalışma koşullarında silindir subaplarını devre dışı bırakarak pompalama kayıplarını azaltan bir çeşit "Strok Hacmi Değişimi" yöntemidir. Çevrim atlatma moduna dönüşebilmek için motorun krank miline bir mekanizma adapte edilerek kam loblarının profil izleyicilerle temasını kesmek için kam mili eksenel yönde kaydırılmıştır. Çevrim atlatma mekanizması sayesinde önemli bir yakıt ekonomisi sağlanmasına rağmen, azot oksit (NOx) ve yanmamış hidrokarbon (uHC) emisyonlarında normal 4-zamanlı motor rejimine kıyasla artış yaşanmıştır. Yapılan bu çalışmada normal çevrim, çevrim atlatma ve çevrim atlatma&değişken subap zamanlaması kombinasyonu yöntemleri 1-boyutlu Ricardo WAVE motor modeli ile numerik olarak incelenmiştir. Çevrim atlatma ile elde edilen yakıt tüketimindeki azalışın yanı sıra, uygulanan iki adet değişken subap zamanlaması yönteminin (erken emme subapı açılması ve geç egzoz subapı açılması) uygun şekilde optimize edilerek sisteme dahil edilmesi ile kirletici egzoz emisyonlarında da ciddi iyileşmeler elde edildiği gözlemlenmiştir.

Link: https://ricardo.com/news-and-media/press-releases/ricardo-software-usercon-europe-2018-programme-announced


Topkapı Kampüsü

İstinye Üniversitesi Topkapı Kampüsü, Maltepe Mah., Edirne Çırpıcı Yolu, No.9 Zeytinburnu, İstanbul, 34010

Telefon: 0850 283 60 00
Eposta: info@istinye.edu.tr

Mlpcare Medicalpark Liv Hospital VM Medicalpark