Haberler

Makine Mühendisliği Bölüm Başkanımız Dr. Barış Doğru, "International Symposium on Graduate Research in Science" isimli konferansta sunum yaparak üniversitemizi temsil etmiştir.

İstinye Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölüm Başkanımız Dr. Barış Doğru, 04-06 Ekim 2018 tarihleri arasında Elginkan Vakfı'nın katkılarıyla İstanbul Üniversitesi'nde düzenlenen "International Symposium on Graduate Research in Science" isimli konferansta "Analysis of Variable Valve Timing Strategies on a Skip Cycle Engine" çalışması ile ilgili bir sunum yaparak üniversitemizi temsil etmiştir.

"Analysis of Variable Valve Timing Strategies on a Skip Cycle Engine"



Özet:
Çevrim atlatma düşük motor yükleri altında pompalama kayıplarının azaltılması için subapları devre dışı bırakan öncü bir yöntemdir. Bu çalışmanın esas amacı; çevrim atlatmalı bir buji ateşlemeli motordaki kirletici emisyonların azaltılmasıdır. Erken emme subabı açılması ve geç egzoz subabı açılması olarak iki değişken subap zamanlaması stratejisi önerilmiş ve 1-boyutlu sayısal bir model ile analiz edilmiştir. Çevrim atlatma stratejisi çeşitli düşük yük ve düşük motor hızı sabit noktalarında modellenmiştir. Birincil giriş parametresi olarak maksimum fren momentini verecek şekilde ateşleme zamanlaması optimize edilmiştir. Daha sonra optimize edilmiş simülasyon sonuçları deneysel verilerle doğrulanmıştır. Deney motoru olarak çevrim atlatma sisteminin de denendiği 1.8 litre strok hacmine sahip stokiyometrik oranda çalışan dört silindirli doğal emişli ve porta püskürtmeli bir benzin motoru kullanılmıştır. Son olarak ise optimize edilmiş emme ve egzoz subap zamanlamaları modele ilave edilmiştir. Subap açık kalma süresi ve açık kalma yükseklikleri orijinal motordaki değerlerinde sabit tutulmuştur. Geç egzoz subabı açılma yöntemi çevrim atlatmalı bir motorda yanmamış hidrokarbon emisyonlarını 1-2-3 bar motor yüklerinde ortalama olarak sırasıyla %54.9 , %49.3 , %47.4 oranlarında azaltmıştır. Benzer şekilde erken emme subabı açılması çevrim atlatma uygulaması ile karşılaştırıldığında azotoksit emisyonlarını 1-2-3 bar motor yüklerinde ortalama olarak sırasıyla %35.1 , %39.4 , %26.8 oranlarında iyileştirdiğini göstermiştir. Yapılan deneysel ve nümerik çalışmaların performans, emisyon ve yanma indikasyonu sonuçları mekanik kontrollü bir çevrim atlatma mekanizmasının değişken subap zamanlaması yöntemi ile beraber kullanılması durumunda daha temiz yanma ürünleri ve fosil yakıt tasarrufu açısından önemli bir potansiyele sahip olduğu gerçeğini ortaya çıkarmıştır.

Detaylı bilgi için tıklayınız.

Topkapı Kampüsü

İstinye Üniversitesi Topkapı Kampüsü, Maltepe Mah., Edirne Çırpıcı Yolu, No.9 Zeytinburnu, İstanbul, 34010

Telefon: 0850 283 60 00
Eposta: info@istinye.edu.tr

Mlpcare Medicalpark Liv Hospital VM Medicalpark